مکرون به روحانی در مورد پیامدهای تضعیف برجام هشدار داد

مکرون به روحانی در مورد پیامدهای تضعیف برجام هشدار داد
مکرون و روحانی در سپتامبر ۲۰۱۷
دفتر امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه ساعاتی پیش از پایان یافتن مهلت ایران به طرف‌های اروپایی امضاکننده معاهده هستهای (برجام) از توافق مکرون با حسن روحانی در زمینه مذاکرات مجدد خبر داد.
به گزارش رویترز، دفتر مکرون اعلام کرد، رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگویی تلفنی با رئیس‌جمهور ایران توافق کرده‌ است، تا ۲۴ تیر (۱۵ ژوئیه) شرایط لازم برای ازسرگیری مذاکرات بر سر حفظ توافق اتمی (برجام) را پیگیری کنند.
مکرون به ایران در مورد نقض مجدد توافق اتمی هشدار داده است. او در این گفت‌وگوی تلفنی که شنبه ۱۵ تیر (ششم ژوئیه) انجام شد از "تضعیف مجدد" این توافق بسته‌شده در سال ۲۰۱۵ ابراز "نگرانی عمیق" کرد و گفت، در این صورت پیامدهایی در انتظار ایران خواهد بود.
به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید
در این اطلاعیه آمده است که مکرون به گفت‌و‌گو با ایران و سایر طرف‌ها ادامه می‌دهد تا "تنش‌های مربوط به مسئله هسته‌ای ایران کاهش یابد."
ایران تهدید کرده که غنی‌سازی اورانیوم را به درجه‌ای بالاتر از آنچه که در برجام قید شده خواهد رساند.
دیپلمات‌های اروپایی می‌گویند، چنین اقدامی می‌تواند به این مسئله منجر شود که طرف‌های اروپایی با فعال کردن یک روند مندرج در برجام تحریم‌‌های سازمان ملل متحد علیه ایران را بار دیگر احیا کنند.
دویچه وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید
روحانی‌: لغو تحریم‌ها می‌تواند آغاز حرکتی تازه باشد
به گزارش تلویزیون دولتی ایران، حسن روحانی نیز در گفت‌وگوی تلفنی با امانوئل مکرون گفت: «توقف کلیه تحریم‌ها می‌تواند آغازی برای حرکت بین ایران و ۱+۵ باشد.»
رسانه‌های ایران به نقل از مقام‌های جمهوری اسلامی صبح یکشنبه ۱۶ تیر خبر دادند، همزمان با پایان یافتن مهلت ۶۰ روزه ایران به کشورهای اروپایی، تصمیم‌های جدید ایران تا ساعاتی دیگر در نشست خبری سخنگوی دولت با همراهی معاون سیاسی وزارت خارجه و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام خواهد شد.

Комментарии (0)

Оставить комментарий