در مورد وضعیت در شمال افغانستان. بیانیه مرکز مطبوعات نیروهای مرزبانی کمیته دولتی امنیت ملی جمهوری تاجیکستان

در مورد وضعیت در شمال افغانستان. بیانیه مرکز مطبوعات نیروهای مرزبانی کمیته دولتی امنیت ملی جمهوری تاجیکستان
 به گزارش مرکز مطبوعاتی نیروهای مرزبانی کمیته دولتی امنیت ملی جمهوری جمهوری، روز دوشنبه، 21 ژوئن، ساعت 19:00، یک گروه مسلح طالبان به کمیساریای مرزی “شیرخان-بندر” در استان کندز افغانستان حمله کردند، تاکید شده است در بیانیه مرکز مطبوعات نیروهای مرزبانی کمیته دولتی امنیت ملی جمهوری تاجیکستان که به آژانس ملی اطلاعاتی تاجیکستان وارد شد.
در این بیانیه همچنین آمده است:
در نتیجه درگیری های مسلحانه که تا ساعت 09:00  روز 22 ژوئن به طول انجامید، 134 نفر از نیروهای دولتی جمهوری اسلامی افغانستان نتوانستند مقاومت کنند و مجبور شدند از طریق منطقه امنیتی ایستگاه های بازرسی 3 و 4 “پنج” از مرزهای کشور عبور کرده به جمهوری تاجیکستان فرار کنند.
مرزبانان تاجیک مجبور شدند با در نظر گرفتن روحیه انسانیت و حسن همجواری، اجازه ورود فراریان افعان به خاک جمهوری تاجیکستان را بدهند. در میان سربازان ارتش جمهوری اسلامی ایران 4 زخمی و 1 کشته موجود است.
اوضاع در مرزهای تاجیکستان و جمهوری اسلامی افغانستان در منطقه مذکور پیچیده است و تعداد کل نظامیان افغان که توسط طالبان در شیرخان – بندر زخمی، کشته یا اسیر شده اند نزدیک 100 نفر هستند.
طی ده روز گذشته گزارش های تایید شده ای از درگیری مسلحانه بین نیروهای دولتی و طالبان در چهار استان مرزی با تاجیکستان منتشر شده است. در نتیجه، ولوسوالی های چاهیاب، ینگی قلعه، درقد، دشت قلعه، خواجه غار ولایت تخار، ولسوالی های دشتی آرچی، امام صاحب و قلعه زال ولایت کندز و دو ایست بازرسی “شیرخان بندر” و “کاکل” به دست طالبان سقوط کردند.
عکس های مرتبط ضمیمه شده است.









NIAT "KHOVAR"​​​

Комментарии (0)

Оставить комментарий