پروتکل امضا شد. نشست نوبتی کارگروه های تاجیکستان و قرقیزستان برگزار شد

پروتکل امضا شد. نشست نوبتی کارگروه های تاجیکستان و قرقیزستان برگزار شد

دوشنبه، 20.09.2022 /”خاور”/. در تاریخ 19 سپتامبر ملاقات سیمومن یتیم اف، رئیس کمیته دولتی امنیت ملی جمهوری تاجیکستان و کامچیبک تاشف، رئیس کمیته دولتی امنیت ملی جمهوری قرقیزستان در گذرگاه مرزیگلستانبرگزار شد.

در این دیدار طرفین در خصوص تامین ثبات در مناطق مرزی جمهوری تاجیکستان و جمهوری قرقیزستان بحث و تبادل نظر کردند و بر رعایت اجباری آتش بس تاکید کردند.
 خاطرنشان شد که موضوع تامین امنیت مرزنشینان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و مشکلات موجود با مذاکره حل شود.
 در 19 سپتامبر سال 2022، پروتکلی توسط سران نیروهای مسلح دو کشور به امضا رسید که بر اساس آن، نیروهای نظامی و تجهیزات نظامی اضافی به محل دائمی خود بازگردانده می شوند و امنیت ساکنان تامین می شود.
 
در پایان این نشست روسای کمیسیون‌های دو کشور بیانیه‌ای را برای نمایندگان رسانه‌ها بیان کردند که طی آن سیمومن یتیمف، رئیس کمیته دولتی امنیت ملی جمهوری تاجیکستان گفت: ما به یک توافق کلی دست یافتیم و پروتکل را امضا کردیم. ما مطمئن هستیم که صلح واقعی بر مرزهای دولتی ما حاکم خواهد شد. ما فعالیت‌های خود را در همه زمینه‌ها، در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و غیره با روحیه منافع دو ملت برادر انجام می‌دهیم.
 به نوبه خود، کامچیبک تاشف، رئیس کمیته دولتی امنیت ملی جمهوری قرقیزستان گفت: من بسیار امیدوارم که پروتکل حسن تفاهم که ما با سیمومن یتیمف امضا کردیم، صلح را برای کشورهای ما به ارمغان می آورد. من مطمئن هستم که صلح همیشه بهتر است و ما برای صلح تلاش می کنیم.

Комментарии (0)

Оставить комментарий