مخالفت آمریکا با اصل غنی سازی هسته ای ایران

مخالفت آمریکا با اصل غنی سازی هسته ای ایران

به گزارش پارس تودی، مایک پمپئو دوشنبه شب با اشاره به گام‌های جدید ایران درخصوص افزایش سطح غنی سازی هسته ای ادعا کرد که این اقدام نقض برجام است و باید از همه راهکارها برای توقف برنامه غنی سازی ایران استفاده کرد.

وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به خروج کامل آن کشور از برجام و بدعهدی طرف های غربی به مفاد برنامه جامع اقدام مشترک اضافه کرد، هیچ توافق هسته‌ای نباید به ایران اجازه دهد این کشور در هیچ سطحی غنی سازی اورانیوم‌داشته باشد.

پمپئو که از سال گذشته تا کنون خواب بازگرداندن قطعنامه‌های پیشین شورای امنیت علیه ایران را در سر می‌پروراند، گفت تا زمانی که ایران گفتگو با آمریکا را رد می‌کند و به برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد، با فشارهای و تحریم های آمریکا روبرو خواهد بود.

اظهارات پمپئو و دیگر مقامات آمریکایی به خوبی گواه آن است که خروج غیرقانونی از پیمان‌های بین المللی، اعمال تحریم و یکجانبه گرایی تعریف جدید از دیپلماسی آمریکایی است.

جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه با اشاره به بدعهدی اروپایی ها در اجرای تعهدات برجامی خود اعلام کرد که ایران براساس بند 36 توافق هسته ای از مرز 300 کیلوگرم اورانیوم غنی شده عبور کرده اما این اقدام به معنی نقض برجام نیست.

Комментарии (0)

Оставить комментарий