ظریف: استفاده از حوزه اقتصاد برای فشار به ایران با شکست روبرو خواهد شد

ظریف: استفاده از حوزه اقتصاد برای فشار به ایران با شکست روبرو خواهد شد

به گزارش پارس تودی؛ «محمدجواد ظریف» روز دوشنبه در مراسم روز ملی صنعت و معدن در سالن اجلاس سران تاکید کرد: در برابر فشارهای بین‌المللی کوتاه نمی‌آییم و ما همراه مردم دنیا، آنها را مجبور خواهیم کرد که جز با زبان احترام با ملت ایران سخن نگویند و هیچ گاه یک ایرانی را تهدید نکنند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای فشار به ایران به ویژه تشکیل جلسات شورای امنیت برای محکوم کردن ایران، گفت: آمریکا در هر چهار بار در این جلسات که علیه ایران تشکیل شده بود با شکست روبرو شد.

ظریف همچنین با اشاره به اینکه اکنون آمریکا از حربه اقتصادی برای فشار به ایران استفاده می‌کند، افزود: ایران در حوزه میدانی در شرایط ضعف نیست این آمریکاست که در عراق، سوریه، لبنان و یمن و در تمام اطراف ما با شکست روبرو شده است.

همچنین وزیر امور خارجه گفت: اینستکس پاسخی به خواست جمهوری اسلامی ایران و تعهدات اروپایی‌ها نیست، اما ارزشی راهبردی دارد و آن اینکه؛ نزدیک‌ترین متحدان آمریکا در حال فاصله گرفتن از این کشور در روابط اقتصادی‌شان هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اقدام برخی کشورها همچون روسیه، هند، ترکیه و چین در حذف تدریجی دلار از معاملات تجاری خود با کشور‌های دیگر تصریح کرد: این به معنای کاهش نقش دلار در آینده روابط بین‌المللی است.

وی افزود: آمریکا که اکنون در حوزه سیاسی، میدانی و بین المللی نتوانسته جمهوری اسلامی را از پا در آورد به تنها عامل قدرت مطلقش یعنی عامل اقتصادی رو آورده است که در این حوزه نیز ما می‌توانیم به همت شما صنعتگران آمریکا را ناکام بگذاریم.

مراسم بزرگداشت دهم تیرماه روز ملی صنعت و معدن صبح امروز با حضور «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی، «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه و جمعی از فعالان عرصه صنعت و معدن در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز به کار کرد. 142/118
بیشتر بخوانید: 
ظریف: محتوای یادداشت 3 کشور اروپایی مغایر با برجام است
ظریف: مردم ایران بزرگ ترین ابزار بازدارندگی هستند
ظریف: اروپایی‌ها توان و اراده ای برای اقدامی عملی ندارند

Комментарии (0)

Оставить комментарий