امارات موشک های شلیک شده حوثی ها را رهگیری کرد

امارات موشک های شلیک شده حوثی ها را رهگیری کرد
نیروی داع هوایی امارات 2 موشک شلیک شده توسط حوثی ها را رهگیری و دفع کرد.
به گزارش اسپوتنیک، برخی منابع خبری اعلام کردند که نیروی دافع هوایی امارات متحده عربی صبح امروز دو موشک بالستیک شلیک شده توسط جنبش انصارالله (حوثی‌ها) را رهگیری و منهدم کرد.

رسانه دولتی امارات به نقل از وزارت دفاع امارات متحده عربی نیز اعلام کرد: " سیستم های دافع هوایی دو موشک بالستیک شلیک شده از سوی گروه تروریستی حوثی به سمت کشور را رهگیری و منهدم کردند و تأیید کرد که در نتیجه این حمله به کسی آسیب نرسیده است."

بر اساس گزارش رسانه ها، "بقایای موشک های بالستیک رهگیری و منهدم شده در مناطق خاصی از ابوظبی سقوط کرده است."

وزارت دفاع امارات همچنین اعلام کرد که "آماده مقابله با هر تهدیدی است و تمام اقدامات لازم را برای حافظت از کشور در برابر همه حملات انجام می دهد."
شورشیان حوثی یمن هفته گذشته اعلام کردند که با حملات پهپادی و موشکی خود به تأسیسات نفتی و فرودگاه پایتخت امارات متحده عربی آسیب رسانده‌اند. در این حمله سه نفر کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.
امارات متحده عربی بخشی از ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی است که در حمایت از دولت یمن علیه شورشیان حوثی مورد حمایت ایران عملیات نظامی انجام می‌دهد.
حوثی‌های یمن پیش از این بارها به اهدافی در خاک عربستان سعودی حمله کرده بودند، اما حمله 17 جنوری به خاک امارات متحده عربی اولین حمله شورشیان یمنی به این کشور بوده است که مسئولیت آن را برعهده گرفتند.
در پی این حمله به مخازن نفتی امارات و انفجارهای شدید، بهای قیمت نفت خام چنان افزایشی یافت که در هفت سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

Комментарии (0)

Оставить комментарий