شلیک چهارمین موشک کوریای شمالی طی کمتر از دو هفته

شلیک چهارمین موشک کوریای شمالی طی کمتر از دو هفته
ارتش کوریای جنوبی خبر داد کوریای شمالی امروز دو پرتابه نامشخص را از فرودگاهی در پیونگ یانگ به سمت آبهای جاپان شلیک کرده است.
به گزارش اسپوتنیک،خبرگزاری یونهاپ به نقل از ارتش کوریای شمالی گزارش داد، آزمایش موشکی کوریای شمالی شامل دو فروند موشک بالستیک بوده است که از فرودگاه سونان در نزدیکی پیونگ یانگ به سمت شرق شلیک شده است.
مقامات کوریای جنوبی اعلام کردند کوریای شمالی طی جدیدترین اقدام تحریک کننده خود اقدام به آزمایش دو موشک بالستیک کرد. این چهارمین آزمایش موشکی پیونگ یانگ در یک ماه گذشته است.
دولت جاپان نیز دقایقی پیش این آزمایش موشکی را تایید کرد. هیروکازو ماتسونو، دبیرکل کابینه وزیران جاپان این اقدام کوریای شمالی را تهدیدی علیه صلح و ثبات منطقه دانست و آن را به شدت محکوم کرد.
در دو هفته گذشته کوریای شمالی سه آزمایش موشکی مختلف انجام داده است. دو مورد از این آزمایش‌ها مربوط به موشک‌های مافوق صوت بود. روز جمعه نیز پیونگ یانگ دو موشک کوتاه برد را با موفقیت آزمایش کرد که از روی واگن‌های قطار شلیک شدند.
رییس ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی در بیانیه‌ای گفت: به نظر می‌رسد آزمایش موشکی امروز شامل دو فروند موشک بالستیک بوده که از فرودگاه سونان در پیونگ یانگ در جهت شرق شلیک شده است. کره شمالی در سال 2017 از این فرودگاه برای آزمایش موشکی بالستیک میان برد استفاده کرده بود.

Комментарии (0)

Оставить комментарий