جزئیات مذاکرات امریکا با روسیه در مورد تضمین امنیت دولتی افشا شد

جزئیات مذاکرات امریکا با روسیه در مورد تضمین امنیت دولتی افشا شد
وندی شرمن معاون اول وزیر امور خارجه امریکا: ایالات متحده اجازه نخواهد داد که کشورهای دیگر "درها را به روی ناتو ببندند".
به گزارش اسپوتنیک، وندی شرمن در جلسه ای درباره نتایج مذاکرات در مورد تضمین امنیت دولتی که در ژینو برگزار شد، جزئیات این رویداد را اعلام کرد.
شرمن تاکید کرد، ایالات متحده به کسی اجازه نخواهد داد که "درهای ناتو" را به روی کشورهای دیگری ببندد و چشم انداز پذیرش اوکراین در این ائتلاف را بدون مشارکت کیف مورد بحث قرار نخواهد داد. وی گفت که ایالات متحده متعهد به مشورت و حفظ هماهنگی با متحدین و شرکا در مورد مسائل دوجانبه است.
شرمن گفت که در نشست ژینو درباره تعداد نیروهای آمریکایی در اروپا بحثی صورت نگرفت.
دستیار وزیر امور خارجه گفت: "ما همچنین آماده بحث درباره راه‌های ایجاد محدودیت‌های متقابل در حوزه تمرین‌ها و افزایش شفافیت آن‌ها هستیم".
شرمن افزود که ایالات متحده همچنین با روسیه در مورد راکت های میان برد و کوتاه تبادل نظر کرد. در مجموع، به گفته نماینده امریکا، مذاکرات در ژینو بر اساس پیشنهادهای روسیه در مورد امنیت انجام شده است.
یکی از نمایندگان هیئت امریکایی گفت که وضعیت قزاقستان در جریان مذاکرات مورد توجه قرار نگرفت.
پیش از این، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، گفتگو با ایالات متحده در ژینو را "شگفت‌انگیز" خواند، جایی که مشورت ها در مورد پیشنهادات مسکو در مورد تضمین‌های امنیتی به پایان رسید. نشست شورای روسیه و ناتو قرار است در 12 جنوری در بروکسل برگزار شود. روز بعد در وین، مشورت ها در سکوی سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) برنامه ریزی شده است.

Комментарии (0)

Оставить комментарий