آمریکا نمی خواهد هلیکوپترهای Mi-17 "افغانی" را به اوکراین بدهد

آمریکا نمی خواهد هلیکوپترهای Mi-17 "افغانی" را به اوکراین بدهد
به گزارش اسپوتنیک، فارین پالیسی می نویسد: اوکراین به دنبال به دست آوردن تجهیزات آمریکایی است که قبل از به قدرت رسیدن طالبان برای افغانستان در نظر گرفته شده بود *، اما کاخ سفید در تلاش است روسیه را تحریک نکند و قصد دارد خود را به سمت "تهدیدات" ناشی از جمهوری خلق چین تغییر دهد.
به نوشته این روزنامه که به این مقام اوکراینی اشاره می کند، کی یف به ویژه به مهمات به مقصد افغانستان و هلیکوپترهای Mi-17متعلق به واشنگتن که در اوکراین در حال ترمیم هستند، علاقه مند است.
به گفته منابع، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در حال بررسی فرصت‌هایی برای کمک نظامی به اوکراین است، که یکی از این کمک ها به عنوان مثال، افزایش تعداد مشاوران در این کشور است.
با این حال، خاطرنشان می شود که اقدامات واشنگتن "با خواسته های" الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین مطابقت ندارد.
این نشریه خاطرنشان می کند که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن و تیم او به دنبال تغییر جهت گیری ایالات متحده در مورد تهدیدات ناشی از چین هستند و نمی خواهند روسیه به یک عامل حواس پرتی تبدیل شود، بنابراین مقامات آمریکایی اقداماتی را که می تواند مسکو را تحریک کند، تعدیل می کنند.
فارین پالیسی به نقل از سخنان یکی از نمایندگان کنگره که نخواست از وی نامبرده شود می گوید: "شما می بینید که نهادهای بین بخشی وزارت امنیت و وزارت امور خارجه همه چیز را درست انجام می دهند، سپس این روند به سیاهچاله ای در شورای امنیت ملی ختم می شود و در آنجا متوقف می شود.
همچنین گزارش شده است که نمایندگان ارشد جمهوری خواه کنگره نامه ای به بایدن ارسال کردند و در آن نسبت به موضع دولت ابراز نگرانی کردند که ترجیح می دهد به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه "امتیازاتی بدهد" تا اینکه از شرکا و متحدان ایالات متحده حمایت کند.
با این حال روسیه بارها اتهامات "اقدامات تهاجمی" غرب و اوکراین را رد کرده و اعلام کرده است که کسی را تهدید نمی کند و قصد حمله به کسی را ندارد و اظهارات "تجاوز روسیه" بهانه ای برای استقرار بیشتر تجهیزات نظامی ناتو در نزدیکی این منطقه در جوار مرزهای روسیه است.
پیش از این وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده بود که اظهارات غرب در مورد "تجاوز روسیه" و امکان کمک به کی یف برای دفاع از خود در برابر آن مضحک و خطرناک است.
در عین حال، کی‌یف و کشورهای غربی اخیراً نسبت به تشدید ادعای "اقدامات تهاجمی" روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین ابراز نگرانی کرده اند. سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف گفت که روسیه نیروهای خود را در داخل خاک خود و بنا به صلاحدید خود جابجا می کند. به گفته وی، این هیچ کسی را تهدید نمی کند و نباید کسی نگران شود.

Комментарии (0)

Оставить комментарий