عطااله: علیه نیروی تندرو در کنار رحمان‌اف خواهم بود

عطااله: علیه نیروی تندرو در کنار رحمان‌اف خواهم بود
داداجان عطااله‌یف، از مخالفان دولت تاجیکستان گفته است، اگر نیرویی پیدا شود که تندرو و تندگرا باشد و آرامش و استقلال تاجیکستان‌را تهدید کند، او در کنار امامعلی رحمان‌اف خواهد بود. تاجیکستان و استقلال آن برای او بالاتر و والاتر از خودش، مقدس‌تر از همه کس و همه چیز بوده است.
وی در مطلبی با نام “مانیفست د.ا.” که روز 15 آگوست در صحفه‌اش در شبکه اجتماعی “فیسبوک” منتشر شد، نوشته است: “این سؤال‌را از من بارها پرسیده‌اند که: «محترم عطااله‌یف! در کدام حالت شما می‌توانید با امامعلی رحمان‌اف صلح کنید و یا حتی از او پشتیبانی نمایید؟ و یا هدف شما همدستی حتی با شیطان بر ضد دشمن است»؟
این روزنامه‌نگار و رهبر انجمن نیروهای سازنده تاجیکستان تأکید کرده است که با کسی دشمنی شخصی ندارد و تنها مخالف سیاست حکومت است.
 “این پنداشت شما که من برای رسیدن به هدف می‌توانم با هر انس و جنسی یار شوم، اشتباه است. بارها پیشنهاد همکاری و همدستی افراد توانمندرا که قادر به سرنگونی رژیم تاجیکستان هستند، رد کرده‌ام. چون می‌دانم که چنین اقدامی کشور مارا تبدیل به خرابه‌زار خواهد کرد”-نوشته است وی.
 داداجان عطااله‌یف ابراز داشته است که پیکارش برای کسب مقام و منصبی نبوده و پیکارش برای فرداست.
وی افزوده است: “مبارزه من از نخستین روز مسالمت‌آمیز بوده است. پیکار من از نخستین روز برای تغییر مسالمت‌آمیز نظام و ساختار و افکار بوده است. اعتراضات بدون خشونت و یا نافرمانی مدنی- این است آیین‌نامه و قانون اساسی مبارزه من. هیچ پیکاری، هیچ انقلابی ارزش یک قطره خون انسان‌را ندارد. من هرگز نمی‌خواهم کسی از صدای گلوله بیدار شود. صدای من برای آزادی، فراخوان من برای بیداری، سوختن من برای ساختن بود، هست و می‌ماند”!
قبلاً، داداجان عطااله‌یف، روزنامه‌نگار و رهبر انجمن نیروهای سازنده تاجیکستان از فعالیت محی‌الدین کبیری، رهبر حزب ممنوع نهضت اسلامی تاجیکستان و مخالفان دولت در خارج کشور انتقاد کرده بود.

Комментарии (0)

Оставить комментарий