آغاز بحران سیاسی و تقاضای انتخابات زودهنگام در ایتالیا

آغاز بحران سیاسی و تقاضای انتخابات زودهنگام در ایتالیا
ماتئو سالوینی، وزیر کشور راستگرای ایتالیا
ماتئو سالوینی، رهبر حزب راست‌گرای لگا شامگاه پنجشنبه (هشتم اوت) تقاضای انتخابات پارلمانی زودهنگام کرد و با این عمل دولت راست‌گرای ایتالیا را تنها ۱۴ ماه پس از کسب قدرت به بحرانی عمیق کشاند.
جوزپه کونته، نخست‌وزیر، سالوینی را به بهره‌برداری از جو سیاسی موجود متهم کرده است. سالوینی پنهان نمی‌کند که خواهان قدرت بیشتری است و اطمینان دارد که در انتخابات آینده به آن خواهد رسید. او امیدوار است که در دولت آینده از حمایت جنبش پنج ستاره که در دولت ائتلافی راست شراکت دارد، بی نیاز شود. 
سالوینی از مخالفت جنبش پنج ستاره با لایحه‌ای که حزب او به مجلس سنا طرح کرده بود، به خشم آمد و اعلام کرد که برای ادامه کار دولت ائتلاف شانسی نمی‌بیند. او از رئیس دولت خواسته است که در اولین فرصت دو مجلس ایتالیا را برای رأی‌گیری فرا بخواند.
نخست‌وزیر از سالوینی خواسته است که به جای کشاندن کشور به بحران سیاسی به پارلمان و به رأی‌دهندگان "توضیح دهد که چرا می‌خواهد ائتلاف را از بین ببرد".
از آنجا که پارلمان تعطیلات تابستانی را می‌گذراند، هنوز روشن نیست که انتخابات کی برگزار خواهد شد. این با سرجو ماتارلا، رئیس جمهور، است که شرایط انتخابات زودهنگام را تعیین کند.
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که حزب لگای سالوینی از قدرت کافی برخوردار است و وزیر کشور به خوبی آگاه است که در انتخابات بعدی آرای بیشتری کسب خواهد کرد. اکنون او قصد دارد از این موقعیت برای تحکیم موقعیت خود استفاده کند.
در جریان انتخابات پارلمان اروپا در مه گذشته حزب عوام‌گرای لگا موفق شد با کسب بیش از ۳۴ درصد آرا به اکثریتی بی‌سابقه دست یابد.
DW​​​

Комментарии (0)

Оставить комментарий