آژانس آب و هواشناسی تاجیکستان: آب و هوای تاجیکستان تا پایان ماه ژوئیه خشک و گرم باقی خواهد ماند

آژانس آب و هواشناسی تاجیکستان: آب و هوای تاجیکستان تا پایان ماه ژوئیه خشک و گرم باقی خواهد ماند
جمیله عبیدالله آوا، رئیس آژانس آب و هواشناسی تاجیکستان گفت: آب و هوای تاجیکستان تا پایان ماه ژوئیه خشک و گرم باقی خواهد ماند
وی با اعلام این مطلب ضمن صحبت با خبرنگار خبرگزاری خاور افزود: در دو هفته گذشته در تاجیکستان افزایش درجه حرارت هوا تا 45 درجه بوده است. امروز، آژانس آب و هواشناسی تاجیکستان دوباره از افزایش دما گزارش داد.
به گفته خانم عبیدالله آوا، آب و هوای خشک و گرم تا پایان ماه ژوئیه ادامه یابد.
وی با اشاره به دمای هوا در دیگر مناطق تاجیکستان گفت: انتظار می رود، در شهر دوشنبه، استان ختلان و نواحی حومه شهر دوشنبه دمای هوا در روز به 40 درجه برسند.
به گفته خانو عبیدالله آوا، دمای هوا و آب و هوای مشابهی برای آخرین بار در سال 2004 مشاهده شده است. با این حال، غیر ممکن است که بگوییم چنین شرایطی برای کشور ما معمول نیست و لازم به یادآوری است که ماه ژوئیه همیشه داغترین و خشک ترین است، زیرا این فصل تابستان است.
امروز، کارمندان آژانس آب و هواشناسی جمهوری تاجیکستان پیش بینی دقیق وضع هوا را برای مدت 10 روز انجام می دهند. پیش بینی برای یک دوره طولانی در همکاری با همتایان خود از آژانس های آب و هواشناسی ازبکستان و روسیه تهیه شده است. بنابراین، حالا خیلی زود است که درباره آنچه در پاییز و زمستان خواهد بود، صحبت کنیم.
با این حال، مردم می گویند که اگر تابستان گرم و خشک باشد، زمستان ممکن است سرد و یخ باشد.

Комментарии (0)

Оставить комментарий