رئیس جمهور فدراسیون روسیه: در افغانستان تعداد زیاد تاجیک ها زندگی می کنند

رئیس جمهور فدراسیون روسیه: در افغانستان تعداد زیاد تاجیک ها زندگی می کنند
دوشنبه 10.22.2021 /”خاور”/. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه گفت: تعداد تاجیک ها در افغانستان نهایت زیادند و طبق برآوردهای مختلف 40 الی 47 درصد از جمعیت افغانستان را تشکیل می دهند که این خیلی زیاد است.
رئیس جمهور روسیه که در هجدهمین نشست سالانه باشگاه مباحثات بین المللی موسوم به “والدائی” در تاریخ 21 اکتبر شرکت و صحبت می کرد، افزود: طالبان باید با همه گروه های قومی و مذهبی، با همه سازمان های سیاسی و عمومی روابط برقرار کند.
به گفته وی، ترکیب دولت تشکیل شده توسط جنبش طالبان عمدتا گروه های پشتون هستند و اما تاجیک ها آنجا هستند، همچنین، ازبک ها، هزاره ها و دیگران آنجا زندگی می کنند.
ولادیمیر پوتین تاکید کرد که بله، من می دانم، در حال حاضر در هیات دولت طالبان نمایندگان این گروه ها حضور دارند، اما نه در نقش های اول. مردم ادعا می کنند که در نظام حکومتی کشور مکان های قابل توجهی را اشغال کنند و این تعادل باید برقرار شود.
به گفته پوتین، روسیه علاقمند به یافتن سازش های قابل قبول از جمله در نظر گرفتن حقوق زنان است.
وی گفت: ما با تمام نیروهای سیاسی در افغانستان در تماس هستیم و روابط نسبتا پایداری را با همه ایجاد می کنیم. اما ما دوست داریم مصالحه های قابل قبولی را شاهد باشیم و مسائل پیش روی کشور تنها با استفاده از سلاح حل نشود، همانطور که اخیرا چنین بوده است، بنابراین منافع زنان در نظر گرفته شود.
در ادامه سخنان خود پوتین خاطرنشان کرد که منافع روسیه در این است که افغانستان سرانجام از جنگ داخلی دائمی خارج شود و مردم رنج کشیده بدون هیچ گونه اغراق، خود را در چارچوب مرزهای ملی خود آرام و امن احساس کند و شانس توسعه و رفاه داشته باشد.
رئیس جمهور فدراسیون روسیه گفت: ما به هر طریق ممکن برای دستیابی به چنین هدفی تلاش خواهیم کرد.
پوتین در عین حال اظهار نظر کرد که نقش و اهمیت پاکستان در این شرایط کمتر از نقش و اهمیت روسیه یا چین نیست.
رئیس جمهور فدراسیون روسیه گفت: ما علاقه مند به توسعه همکاری <…> به منظور دستیابی به نتیجه مطلوب مشترک هستیم.


khovar.tj​​​

Комментарии (0)

Оставить комментарий