طالبان مسئولیت انفجار مهیب در کابل را برعهده گرفتند

طالبان مسئولیت انفجار مهیب در کابل را برعهده گرفتند
انفجاری مهیب در یکی از محله‌های کابل که شماری از ساختمان‌های دولتی در آن قرار دارند، امروز دوشنبه ۱۰ تیر (اول ژوئیه) پایتخت افغانستان را لرزاند و به مجروح شدن ده‌ها نفر انجامید. گروه اسلام‌گرای افراطی طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.
وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان، در توییتر نوشت که در پی انفجار در کابل بیش از ۶۵ نفر از مجروحان، از جمله ۹ کودک، به بیمارستان منتقل شده‌اند.
به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید
بر اساس اعلام وزارت کشور افغانستان، ابتدا بمبی جاسازی‌شده در یک اتوموبیل در شرق کابل منفجر شد و اندک‌زمانی پس از آن چند مهاجم وارد ساختمانی در این منطقه شدند. سپس نیروهای امنیتی محل را محاصره کردند.
بیش از ۶۵ مجروح به بیمارستان منتقل شده‌اند
بیش از ۶۵ مجروح به بیمارستان منتقل شده‌اند
در این محل که در آن از جمله ساختمان‌های دولتی و نظامی قرار دارد، ستونی از دود به هوا برخاست.
گروه طالبان ضمن پذیرش مسئولیت این حمله، اعلام کرده است که هدف حمله تأسیسات وزارت دفاع افغانستان بوده است.
دویچه وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید
تلویزیون خصوصی شمشاد که در نزدیکی محل انفجار قرار دارد، برنامه‌های خود را برای مدت کوتاهی قطع کرد و پس از وقفه‌ای کوتاه تصاویری از دفتر خود را نشان داد که به‌شدت آسیب دیده بود.
سایه انفجار بر مذاکرات صلح
در کابل هم اسلام‌گرایان افراطی طالبان و هم جهادگرایان وابسته به گروه تروریستی "دولت اسلامی" (داعش سابق) فعال هستند.
انفجار امروز دو روز پس از آغاز دور جدید مذاکرات میان طالبان و آمریکا برای پایان بخشیدن به جنگ در افغانستان رخ می‌دهد. قرار است در چارچوب یک قرارداد صلح، بر سر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پس از بیش از ۱۷ سال توافق شود.
در مقابل نیز طالبان باید متعهد شوند که افغانستان مجددا تبدیل به گریزگاهی برای اسلام‌گرایان افراطی، همچون تا پیش از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، نخواهد شد.
آمریکا مایل است تا پیش از پایان ماه اوت آینده به پیشرفت ملموسی در مذاکرات با طالبان دست یابد. پس از آن در ماه سپتامبر قرار است انتخابات ریاست جمهوری افغانستان برگزار شود.

Комментарии (0)

Оставить комментарий