در دوشنبه نشست نوبتی کمیته نمایندگان ارشد کشورهای اعضای مشورت همکاری و تدابیر اعتماد در آسیا آغاز شد

در دوشنبه نشست نوبتی کمیته نمایندگان ارشد کشورهای اعضای مشورت همکاری و تدابیر اعتماد در آسیا آغاز شد
امروز در شهر دوشنبه نشست نوبتی کمیته نمایندگان ارشد کشورهای اعضای مشورت همکاری و تدابیر اعتماد در آسیا آغاز شد.
به گزارش خاور، در این نشست نمایندگان 27 کشور اعضای مشورت شرکت کردند.
هدف از برگزاری همایش مذکور موافقه و نهای سازی طرح بیانیه 5-مین همایش مشورت که 15 ژوئن سال جاری در شهر دوشنبه برگزار خواهد شد، می‌باشد.
Habibullo-Mirzozodaحبیب‌الله میرزازاده، مدیر اجرائیه دبیرخانه مشورت همکاری و تدابیر اعتماد در آسیا ضمن صحبت ذکر نمود که در نشست امروزه از جانب کارشناسان کشورهای اعضا اسناد اساسی که برای همایش دوشنبه باید پیشنهاد گردد، مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد. کارشناسان در این نشست در مورد مسائل مهم منطقه که باید در این سند منعکس گردند، تبادل افکار می‌کنند.
وی افزود: امروز بر اساس توافق این کشورها این سند باید تا پایان روز آماده گردد. این سند برای بررسی به اجلاس سران کشورهای عضو مشورت همکاری و تدابیر اعتماد در آسیا که تحت ریاست جمهوری تاجیکستان روز 15 ژوئن سال جاری  در دوشنبه برگزار می‌شود، منظور می‌گردد.
لازم به یادآوری است که جمهوری تاجیکستان در سالهای 2018-2020 رئیسی مشورت همکاری و تدابیر اعتماد در آسیا را به عهده دارد. همایش مذکور رویداد مهم مشورت محسوب یافته، در جریان آن سران کشورهای اعضا فعالیت آن را مورد بررسی قرار داده، مسائل مهم را بررسی و افق های جدید همکاری را معین خواهند کرد.
ریاست جمهوری تاجیکستان در این نهاد بانفوذ بین‌المللی تحت شعار “با نظر نیک به سوی امنیت و شکوفایی بیشتر منطقه مشورت همکاری و تدابیر اعتماد در آسیا” برگزار می‌شود.

Комментарии (0)

Оставить комментарий