شناسایی 27 نشانه ویروس کرونا

شناسایی 27 نشانه ویروس کرونا
دانشمندان 27 نشانه زیستی نهفته ویروس کرونا را شناسایی کردند، که این نشانه ها می تواند برای پیش بینی شدت آلودگی این ویروس بکار گرفته شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله سل سیستمز، گروهی از پژوهشگران دانشگاه فرانسیس کریک و دانشگاه پزشکی چاریته در برلین با به روز رسانی یک طیف سنج توانستند کاری کنند که این طیف سنج بتواند به سرعت میزان پروتین های گوناگون موجود در پلاسمای خون را مشخص کند و از آن برای آزمایش خون 31 بیمار دچار شده در برلین بکار گرفته و سپس نتایج را با خون 17 بیمار دچار به کرونا و 15 شخص تندرست سنجش کردند.

در این آزمایش ها آنها توانستند سه پروتین کلیدی که با با اینترلوکین 6 - یک سایتوکاین ضد التهابی- پیوند دارد، را بیابند که یک نشانگر شدت بیماری در بیماران دچار به ویروس کرونا است. علاوه بر این، این نشانگرهای زیستی پروتین هایی را شناسایی کرد که پیشتر با ویروس کرونا پیوند نداشتند.

سرپرست پژوهشگران ابراز کرد: "ما با بکارگیری از پلتفروم ایجاد شده توانستیم نمونه های گرفته شده از بیماران دچار به ویروس کرونا را بررسی و 27 نشانه زیستی پیدا کنیم که برای گزینش چگونگی این بیماری در دچار شدگان بکار گرفته خواهد شد".

دانشمندان امیدوارند، که این دستاورد باعث ساخت آزمایش های ساده ای شود، که می توان از آنها برای شناسایی یک یا چند نشانه در بیماران دچار شده به ویروس کرونا بکار گرفته شود، تا پیش بینی روند بیماری شناخته شود.


Комментарии (0)

Оставить комментарий