یک داروی بالقوه جدید برای مقابله با کرونا شناسایی شد

یک داروی بالقوه جدید برای مقابله با کرونا شناسایی شد
دانشمندان دانشگاه استنفورد در امریکا یک داروی بالقوه را کشف کردند که می‌تواند علائم خفیف ویروس کرونا را درمان کند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامۀ دیلی‌میل با استناد به یافته های دانشمندان دانشگاه استنفورد امریکا می‌گوید که داروی هپاتیت ب به‌طور بالقوه می‌تواند برای درمان علائم خفیف کووید-19 استفاده شود. و استفاده آن به تقویت سیستم ایمنی بدن بیماران کمک می‌کند. قرار است در آینده نزدیک کارآزمایی بالینی این دارو انجام شود.

این دارو حاوی یک فرم مصنوعی از پروتئین طبیعی است که به بدن کمک می‌کند تا بیماری های تنفسی را کنترول کند و استفاده از آن ایمنی را در اطراف محل عفونت آماده‌سازی می‌کند. دانشمندان با لطف این دارو امیدوارند که سرعت بهبودی را افزایش داده و شیوع ویروس کرونا را کاهش دهند.

داکتر «ویندرت سینگ» یکی از نویسندگان این تحقیق افزود: اگر شیوع ویروس را محدود کنید، احتمال انتقال آن از فرد آلوده به اعضای خانواده کاهش می‌یابد. و این امر برای کنترول شیوع بیماری های همه‌گیر بسیار مهم است. وی همچنان می‌گوید که حتی با یک بیماری خفیف، ویروس به بدن آسیب جدی می‌رساند و منجر به از بین رفتن عملکرد می‌شود.

این دانشمندان می‌گوید که گیرنده‌هایی که به پروتئین موجود در دارو حساس و در شش‌ها و روده‌ها و اندام هایی که مستعد آسیب از کرونا ویروس هستند، قرار دارند.

خاطر نشان می‌شود که اکثر مطالعات بر روی بیماران در شفاخانه‌ها انجام می‌شود، اما داکتران قصد دارند به بیماران کمک کنند تا از لزوم بستری شدن در شفاخانه‌ها جلوگیری کنند.

پیش از این گزارش شده بود که سازمان جهانی صحت آزمایشات داروی ضد مالاریا هیدروکسی کلروکین برای درمان کرونا را به حالت تعلیق درآورده است. تحقیقات در این زمینه نشان می‌دهد که بیمارانی که از این دارو استفاده می‌کنند بیشتر از قبل می‌میرند.


Комментарии (0)

Оставить комментарий