مشاجره خبرنگار با ترامپ بخاطر چینی خواندن کرونا ویروس

مشاجره خبرنگار با ترامپ بخاطر چینی خواندن کرونا ویروس
این درگیری پس از آن آغاز شد که ترامپ کرونا ویروس را "ویروس چینی" نامید.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئيس جمهور امریکا شامگاه چهارشنبه (۱۸ مارچ) در جریان کنفرانس مطبوعاتی، نوع جدید کرونا ویروس (کووید – ۱۹) را "ویروس چینی" نامید.

در واکنش به این اظهارات ترامپ، یکی از خبرنگاران از وی پرسید: "چرا شما این ویروس را چینی می‌گویید؟ این در حالیست که گزارش‌های زیادی درمورد رفتار تعصب‌آمیز با شهروندان چینی‌الاصل ما نشر شده است".


ترامپ در جواب گفت: "زیرا او (کرونا ویروس) از چین آمده. من به تمام افراد کشور ما محبت زیاد دارم. اما چنانکه شما می‌دانید، چین می‌خواهد بگوید که این کار نظامیان امریکایی است. این کار صورت نمی‌گیرد. این کار حد اقل تا زمانی که من رئيس جمهور هستم، صورت نمی‌گیرد"، و به ادامه سوال خبرنگار اعتنا نکرده و با خبرنگار دیگری صحبت را آغاز کرد.

ترامپ مطمئن است که اظهارات وی درمورد "ویروس چینی" باعث ایجاد خطر برای امریکایی‌های آسیایی الاصل نمی‌شود.

وی در جواب به اینکه آیا اظهارات وی باعث ایجاد خطر به امریکایی‌های آسیایی الاصل نخواهد شد، گفت: "نخیر، نخیر، نخیر و نخیر. فکر می‌کنم که آنها ۱۰۰ درصد با من توافق می‌کنند که این از چین آمده است".

به باور کارشناسان، این گفته‌های ترامپ احساسات نژادپرستانه را گسترش می‌دهد که می‌تواند منجر به درگیری‌ها شود.

 براساس آخرین اطلاعات، بیش از ۲۱۱ هزار نفر در سراسر جهان به کرونا ویروس آلوده شده اند که از آنجمله بیش از ۸۲۰۰ نفر جان باخته و بیش از ۸۳ هزار نفر دیگر صحت‌یاب شده اند.


Комментарии (0)

Оставить комментарий