شویگو؛ دلیل خروج امریکا را از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را افشا کرد

شویگو؛ دلیل خروج امریکا را از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را افشا کرد
سرگئی شویگو وزیر دفاع  روسیه در جلسه عمومی سازمان همکاری شانگهای، در پکن گفت که دلیل واقعی كه ایالات متحده تصمیم گرفت به طور یک جانبه از پیمان حذف موشك های میان برد و برد کوتاه تر جلوگیری كند، بازدارندگی روسیه و چین است. 

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شویگو وزیر دفاع  روسیه می گوید که ما اطمینان داریم که دلیل واقعی که واشنگتن یک جانبه از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، خارج شد، ایستادگی چین و فدراسیون روسیه است.

او افزود: این توافق، در افزایش قدرت نظامی و اقتصادی چین و روسیه، افزایش همکاری بین این دو کشور، که به نفع ایالات متحده نبود متوقف شد.
اضافه نمود که امریکا رسماً روسیه را به شکستن پیمان منع کاربر موشک‌های میان‌برد متهم می کند این در حالی که برای اولین بار ایالات متحده هواپیماهای بدون سرنشین با موشک های بالستیک با برد متوسط استفاده کرده است و پرتابگرهای Mk-41 را نیز در خاک مستقر کرده است.
او اظهار داشت که امریکا با وجود، پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، در اورپا، مناطق از آسیا و اقیانوسيه موشک های خود را مستقر می سازد، که این خود باعث افزایش تنش در منطقه خواهد شد و کشورهایی که موافقت می کنند گروگان های سیاست واشنگتن اند، بدون شک مسکو مخالف چنین سناریویی است. 

Комментарии (0)

Оставить комментарий