پلیس ژاپن نام متهم آتش‌سوزی پر تلفات کیوتو را اعلام کرد

پلیس ژاپن نام متهم آتش‌سوزی پر تلفات کیوتو را اعلام کرد
یک مرد ژاپنی که در ارتباط با آتش سوزی عمدی در یک استودیو تولید فیلم‌های انیمیشن در بازداشت است انگیزه خود را توضیح داده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی نیپون ژاپن، شینجی آئوبا، ٤١ ساله، که به ظن آتش زدن ساختمان استودیو کیوتو در شهر کیوتو در روز پنجشنبه در بازداشت پلیس است، گفته است که به نظر او این استودیو یکی از رمان‌های او را سرقت کرده است.
این شخص یک چرخ خرید فروشگاه حامل دست کم یک سطل حاوی بنزین را به مقابل این ساختمان آورد و با فریاد "بمیرید" آن را در داخل ورودی آن خالی کرد و آتش زد. او قبلا یک گالن بیست لیتری بنزین خریده بود.
پلیس با اعلام نام شینجی آئویا، گفته است که کوتاه مدتی پس از واقعه، این شخص شناسایی و دستگیر شد اما هنوز رسما او را بازداشت نکرده و از تایید گزارش مربوط به انگیزه این فرد هم خودداری ورزیده است.
با گسترش آتش در این ساختمان انفجاری روی داد. در این واقعه سی و سه نفر جان خود را از دست داده و تعداد دیگری زخمی شدند. وضع ده تن از زخمی‌ها حادثه وخیم گزارش شده است.
آتش‌سوزی عمدی ساختمان کیوتو پرتلفات ترین حادثه از این نوع در یک دهه‌های اخیر بوده است. در سال ٢٠٠١ آتش سوزی ٤٤ نفر در یک آتش‌سوزی عمدی در توکیو کشته شدند.

Комментарии (0)

Оставить комментарий