احمدزاده: در راغون صدمه رخ نداده است

احمدزاده: در راغون صدمه رخ نداده است
رئیس کمیته معماری و ساختمان تاجیکستان گفت که در جریان کارهای ساختمانی در نیروگاه “راغون” صدمه‌ای رخ نداده و چرخه اول نیروگاه به دلیل مشکلات فنی ایستاد.
 چرخه یکم نیروگاه “راغون” ماه نوامبر سال گذشته فعال شد، ولی بعد چندی از فعالیت بازماند. به دنبال آن سر و صداهایی پیدا شدند که گویا در چرخه یکم صدمه رخ داده است.
گفته می‌شود که به همین دلیل چرخه دوم آن که قرار بود در آستانه جشن نوروز مورد استفاده قرار داده شود، به تأخیر افتاده است.
جمشید احمدزاده، رئیس کمیته معماری و ساختمان تاجیکستان روز 19 ژوئن در نشست مطبوعاتی در شهر دوشنبه گفت، مشکل فنی در پالایشگاه یا فیلتر نیروگاه پیدا شده و در زودترین فرصت این وضع اصلاح گردید.
وی تأکید کرد، حالا بنیاد سد اساسی نیروگاه شروع شده و همکنون چنین مشکلی پیش نخواهد آمد.
 سد نیروگاه راغون با بلندی 335 متر بلندترین در جهان می‌شود. نیروگاه راغون شش توربین 600 می‌گوتی خواهد داشت و با توانایی 3600 می‌گوت قدرتمندترین نیروگاه در آسیای مرکزی خواهد شد. تا حال سد آب‌انبار تا 70 متر رسیده است.
 «راغون» یکی از بزرگترین طرح‌های اقتصادی تاجیکستان به شمار می‌رود و برای بنیاد آن 14 هزار کارگر و متخصص فعالیت دارند که در میان آنها متخصصان از ایران، چین، ایتالیا و روسیه نیز هستند.

Комментарии (0)

Оставить комментарий