حامی سازمان تروریستی و افراطگرای حزب نهضت اسلامی - سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران سازمان تروریستی اعلام شد

حامی سازمان تروریستی و افراطگرای حزب نهضت اسلامی - سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران سازمان تروریستی اعلام شد

روز 8 آوریل سال جاری دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمریکا در کاخ سفید گفت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (IRGC) برای سازمان های تروریستی تحت رهبری ایران به عنوان یک "منبع اصلی" مقامات به منظور "اجرای عملیات تروریستی جهانی آن" خدمت می کند. به گزارش وب سایت "Ferghana.Ru" (https://fergana.agency/articles/106464/)، رئيس جمهور آمریکا از جمله گفت: "امروز من رسما در باره طرح دولت در مورد وارد کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، از جمله نیروی" قدس " به فهرست سازمان های تروریستی خارجی اعلام می کنم." ترامپ گفت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تروریسم به عنوان ابزار سیاست های دولت استفاده می کند، در عملیات تروریتی شرکت می کند، آن را مبلغگذاری می کند و آن را به عنوان یک ابزار سیاست عمومی ترویج می دهد".

این را جان بولتون، وزیر امنیت ملی تایید کرد و گفت که "ایالات متحده این ساختار نظامی ایران را به فهرست سازمان های تروریستی خارجی وارد می کند، چرا که سپاه پاسداران "سرمایه گذار تروریسم است، در حالی که مردم ایران رنج می برند".

در واقع، علیرغم این واقعیت که ایران از نفت، گاز، زغال سنگ و بسیاری از منابع معدنی دیگر غنی است، اما اکثر اهالی این کشور سالها زیر خط فقر زندگی می کنند. در اثر سیاست شدید رهبریت کشور، شهروندان عادی جمهوری اسلامی ایران مجبور به یک زندگی دشوار شده اند. بودجه ایران به مدت چندین دهه کمبود دارد، وضعیت اقتصادی ناامید کننده در اقتصاد بزرگ به وجود آمده است. قاچاق مواد مخدر و فساد به طور کامل رنگ آمیزی شده است و درآمد آن فقط به مقامات عالی رتبه رهبری کشور و یا سازمان های وفادار به آنها مانند سپاه پاسداران و شورای عالی امنیت ملی (VSNB) دسترس می شود.

در عین حال، خدمات ویژه ایران از دیگر سازمان های تروریستی افراطی، از جمله حزب نهضت اسلامی که ده ساله ها حمایت مالی و پشتیبانی می کند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مدیریت خزانه دولتی را با ده ها میلیارد دلار در اختیار دارد، سازمان های رادیکال و تروریستی داخلی و خارجی را از جمله سازمان تروریستی و افراطگرای حزب نهضت اسلامی را با اسلحه تامین می کند. مبلغگذاری (1 میلیون و 200 هزار) پشتیبانی ایدئولوژیک ایران به سازمان تروریستی و افراطگرای حزب نهضت اسلامی از ابتدا با هدف بی ثبات سازی وضعیت اجتماعی و سیاسی و تلاش برای یک کودتای مسلحانه در تاجیکستان در پاییز سال 2015 ارئه شده بود. 

سازمان تروریستی و افراطگرای حزب نهضت اسلامی تحت کنترل سپاه پاسداران و زیر پوشش کارمندان سفارت ایران در جمهوری تاجیکستان، طی 20 سال حضور قانونی خود فعالیت های غیرقانونی انجام داده است. خدمات ویژه در شهرهای تهران، جورجان، قم، کرج ایران اردوگاه های  تخریبی و تروریستی برای آموزش هدفمند ستیزه جویان تاسیس داده بودند. با دستور آنها و توسط  تروریست های که توسط ایرانی ها آموزش دیده اند، دولتمردان برجسته، دانشمندان و روزنامه نگاران تاجیکستان را قتل کرده اند. تا همین اواخر مدرسه های دولتی ایران در شهر های جورجان و قم شهروندان جمهوری تاجیکستان را بر اساس توصیه  سازمان تروریستی و افراطگرای حزب نهضت اسلامی آموزش می دادند.

امروزه خدمات ویژه ایران همچنان به حمایت مقامات رهبری سازمان تروریستی و افراطگرای حزب نهضت اسلامی که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا زندگی می کنند، ادامه می دهد. تحت کنترل و با مشارکت مربیان سپاه پاسداران، اعضای جناح سازمان تروریستی و افراطگرای حزب نهضت اسلامی موسوم به "انصارالله" تحت آموزش ویژه در افغانستان و کشورهای خاورمیانه قرار دارند. پس از آن با قصد غیرقانونی وارد قلمرو تاجیکستان شدن آنها به آنها پول، گذرنامه جعلی که به طور گسترده در چاپخانه های سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات ایران آماده می شود، داده می شود. اثبات این یک مجموعه ای از فیلم های مستند است که در آن فعالان سازمان تروریستی و افراطگرای حزب نهضت اسلامی مراحل فعالیت های جنایی خود را بیان کردند که در آن مربیان ایرانی نقش مهمی ایفا کردند. در اردوگاه های ایران به آنها آموزش و دستورالعمل های ویژه ای برای خنثی سازی تعدادی از چهره های برجسته سیاسی و علمی با پرداخت پولهای اضافی داده اند.

تنها در سال های 2016-2018 ایران بیش از 3 میلیون دلار برای براورده کردن نیازهای رهبری  سازمان تروریستی و افراطگرای حزب نهضت اسلامی اختصاص داده است. این بودجه برای  سازماندهی منابع اطلاعاتی، ترویج وب سایت ها و حمایت مالی مبلغان این حزب مورد استفاده قرار گرفت. در اتریش به منظور تبلیغات ضد دولت جمهوری تاجیکستان، خدمات ویژه، تلویزیون "صدای مردم" را راه اندازی کردند. مبلغ عمومی این پروژه 1 میلیون و 200 هزار دلار بود. وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران برای تقویت تبلیغات سازمان تروریستی و افراطگرای حزب نهضت اسلامی سایت های اطلاعاتی "پیام.نت"، "واستاک نیوز"، "آزاداندیشان"، "کیمیای سعادت"، "اخبار.کام" را راه اندازی کردند که در آن هر روز مواد ضد قانونی، ضد حکومتی و افراطی چاپ می شود. با توجه به موارد فوق و مطابق با قوانین بین المللی، تمامی ساختارها و شاخه های سپاه پاسداران، از جمله سازمان تروریستی و افراطگرای حزب نهضت اسلامی که فعالیت آن بر اساس مصوبه دادگاه عالی جمهوری تاجیکستان ممنوع اعلام شده است و وب سایت های اطلاعاتی "پیام.نت"، "واستاک نیوز"، "آزاداندیشان"، "کیمیای سعادت"، "اخبار.کام" همچنین سازمان های تروریستی دانسته می شوند.

تصمیم واشنگتن را در مورد اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و "شرکت های تابعه" آن مثل سازمان تروریستی و افراطگرای حزب نهضت اسلامی به عنوان سازمان های تروریستی وزارت امور خارجه بحرین، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، همچنین تعدادی از مقامات بلند پایه کشورهای که تحت تاثیر فعالیت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار داشتند، جانبداری کردند. در میان آنها، سازمان های معتبر مانند ساختار منطقه ای ضد تروریستی سازمان همکاری شانگهای، مرکز ضدتروریستی اتحادیه کشورهای مشترک المنافع و سازمان پیمان امنیت دستجمعی مدت ها قبل سازمان تروریستی و افراطگرای حزب نهضت اسلامی را به عنوان سازمان تروریستی و افراطگرا اعلام کرده اند.

اولگ آلکسی اف، آژانس اطلاعاتی "پارالل"

منبع - CentrAsia


Комментарии (0)

Оставить комментарий