پیش بینی شکست بشریت در مبارزه با تغییرات آب و هوا

پیش بینی شکست بشریت در مبارزه با تغییرات آب و هوا
دبیر کل سازمان ملل متحد هشدار داد، اجلاس آب و هوایی که قرار است برای جلوگیری از یک فاجعه اقلیمی برگزار شود با خطر بالای شکست مواجه است، مگر این که رهبران جهان اقدامات قوی تری را برای جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای بکار بندند.
 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Bloomberg. آنتونی گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد بعد از نشست رهبران ملی برای مذاکره درباره سیاست آب و هوایی در مصاحبه با خبرنگاران در مقر سازمان ملل در شهر نیویورک خاطرنشان کرد تعهدات هریک از کشورها کمتر از  آنچه که در مذاکرات آب و هوایی توافق پاریس در سال 2015 مورد بحث قرار گرفت، بلندپروازنه است.
گوترش افزود: بر اساس تعهدات کنونی کشورها، جهان در مسیر فاجعه بار افزایش دمای2.7 سانتیگرادی حرکت می کند و این بر خلاف افزایش دمای1.5 درجه سانتیگرادی است که ما درباره حداکثر افزایش دما درباره آن مذاکره کردیم. برای این که محدودیت افزایش دمای ۱.۵ درجه سانتیگرادی را حفظ کنیم باید تا سال 2030 به میزان 45 درصد انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهیم تا اواسط قرن بتوانیم به هدف به صفر رساندن کربن دست یابیم. برعکس تعهدات کشورها  انتشار گازهای گلخانه ای به جای کاهش 45 درصدی، افزایشی 16 درصدی خواهد داشت و این به معنای افزایش 16 درصدی در انتشار گازهای گلخانه ای در سال 2030 در مقایسه با سطوح سال 2010 میلادی است.
دبیر کل سازمان ملل متحد اظهار داشت: این شکاف و کاستی ها در اهداف آب هوایی به این معنا است که نتیجه اجلاس گلاسکو می تواند بسیار کمتر از توافق بر سر قرار دادن جهان در مسیر جلوگیری از تاثیرات مخرب تغییرات اب و هوایی باشد.
بعد از نشست پاریس این امید وجود داشت که کشورها به تعهدات خود عمل کرده و حتی آنها را افزایش دهند و در اجلاس بعدی با طرح های جسورانه تری شرکت کنند؛ اتفاقی که هنوز رخ نداده است و دبیر کل سازمان ملل تلاش می کند کشورها را نسبت به تعهداتشان برای کاهش بیشتر در انتشار گازهای آلاینده و کمک مالی به کشورهای در حال توسعه برای استفاده از انرژی های پاک تشویق کند.
وی گفت، ما نتوانستیم به این وعده در سالهای 2019 تا 2020 عمل کنیم. شکست در عمل به تعهدات منبع اصلی کاهش اعتماد بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است.
دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد: ما به اقدامات قاطعانه ای برای جلوگیری از فاجعه آب و هوایی نیاز داریم.

Комментарии (0)

Оставить комментарий